Zalety uprawiania squasha

Zalety uprawiania squasha

 

SQUASH – To zdrowie

Mając świadomość, że zdrowie i aktywność to dwie różne sprawy – magazyn Forbes porównał ze sobą 10 konkurencji sportowych, które uchodzą za najzdrowsze, biorąc pod uwagę różne kryteria. Powstały w ten sposób ranking opiera się na konsultacjach z ekspertami w danych dziedzinach: szkoleniowcami, osobistymi trenerami, zawodnikami i psychologami sportu, wykorzystano w nim także osobiste doświadczenia.
W badaniu zestawione cztery podstawowe składniki fizjologicznej aktywności organizmu. Pozostałe dwa kryteria to spalanie kalorii oraz kontuzjogenność dyscypliny, one również są oceniane w rankingu.

Badanie zlecone przez Forbes’a ustaliły, że squash, czyli gra preferowana przez środowiska biznesowe, ma na tle innych dyscyplin więcej zalet. W trakcie 30 minutowej gry w squasha znacząco poprawia się praca serca i płuc. Szybkie wymiany i nieustanne bycie w ruchu znakomicie wpływają na siłę oraz wytrzymałość ciała, podczas gdy praca dynamiki i statyki ciała zwiększa jego gibkość, poprawiając umięśnienie pleców i brzucha.

Squash w pierwszym kontakcie daje olbrzymią satysfakcję, jednak jest to okupione dużym zmęczeniem organizmu, może się zdarzyć, że dla początkujących dłuższa gra to wysiłek ponad siły. Jednak faktem jest, że jeśli już się zacznie to na pewno trudno będzie przestać, squash daje radość, od której się uzależnisz, stanie się częścią twojego życia

Wyniki odzwierciedlały zaangażowanie ciała testowanego zawodnika dla poszczególnego sportu. Oczywiście fizjologiczne korzyści, kontuzje i spalanie tłuszczu mogą w dużej mierze zależeć od techniki, a także ostrożności i entuzjazmu, które wkładamy w uprawiany sport. To zastanawiające, że w świecie, któremu dużo brakuje do ideału, w którym człowiek, poprzez swój sposób życia pogarsza swoje zdrowie – są czynności bardziej i mniej efektywne w przywracaniu równowagi organizmu. Squash jest w tej dziedzinie najskuteczniejszy.

Stara szkoła ucząca pozostawania w formie za sprawą joggingu straciła swoje argumenty, za sprawą niniejszego badania. O ile bieganie przez kilka kilometrów przekłada się na pracę serca i płuc, tak w mniejszym stopniu oddziałuje na górne części ciała i osłabia, nadwyręża stawy. Z innej strony, trening siłowy może i buduje, wzmacnia muskulaturę, ale słabo wpływa na najważniejszy mięsień, czyli serce. Gdy pływanie wydaje się dla wszystkich idealną aktywnością ogólnorozwojową, nie prowadzi do spalania tłuszczu bez ciężkiej pracy na pływalni, właściwej techniki oraz odpowiednio częstego treningu. Co zatem jest dla nas najlepsze? Pewnie domyślacie się odpowiedzi.

Wiele argumentów dotyczących intensywnego treningu, ogniskuje się na tzw. kosmetyce – zauważa Carl Foste, profesor fizjologii sportu na Uniwersytecie w Wisconsin- La Crosse. Jeśli próbujesz stracić wagę, lekkie ćwiczenia nie są tak skuteczne jak te bardziej forsowne. To dobrze, jeśli chcesz wyglądać atrakcyjniej, ale dla długofalowej prognozy twojego zdrowia, dla uzyskania długowieczności jest to mniej ważne – Jak się okazuje na dobre zdrowie składa się korzystny bilans wszystkich wskaźników, wziętych pod uwagę w przeprowadzonym badaniu. Korzystna praca serca, płuc, siła, wytrzymałość mięśni, gibkość, spalanie kalorii oraz ryzyko kontuzji – to części składowe twojego dobrego zdrowia – squash jest środkiem, spoiwem, które pomoże ci je połączyć i utrzymać.